Jumaat, 18 April 2014

Ya Allah Berilah KekuatanMu

Alhamdulillah segala puji buatMu ya Allah yang maha Penyayang lagi maha Pengasih. Alhamdulillah hari ini Aneesah sudah memasuki fasa Interim Maintenance 1 dan sedang menjalani 'Bone Marrow & IT MTX'. Alhamdulillah sehingga kini, Aneesah menunjukkan tindak balas yang baik terhadap rawatan chemo walaupun sudah tiga kali dimasukkan ke wad dek demam panas namun Alhamdulillah segala rawatan masih berjalan dengan lancar dan mengikut jadual yang ditetapkan.

Mengenangkan setiap kali perlu masuk ke wad apabila Aneesah demam, berat sungguh dihati. Andai ada pilihan lain untuk tidak ke wad, pasti Ummi memilih pilihan itu. Namun dengan hati yang redha, Ummi Abi pasrah membawa Aneesah ke hospital meninggalkan Sakeenah dan Sumayyah bersama nenek dan atuknya. Penat sudah seolah-olah sebati dalam hidup kami ketika perlu berulang - alik ke hospital setiap hari. Namun cabaran paling besar adalah untuk memujuk Aneesah agar rela untuk tinggal di wad selama beberapa hari sehingga demamnya benar-benar pulih.

Dikala diri terasa penat untuk melalui ujian ini..kadangkala diri terasa amat lemah dan goyah untuk bertahan..hati cepat-cepat beristighfar pada Allah dan berdoa agar diberikan kekuatan yang berterusan untuk lalui semua ini. Ya Allah sesungguhnya kami ini amat lemah, hanya padaMu kami mohon segala kekuatan hati dan kesenangan atas segala urusan kami..Aameen ya Rabb