Khamis, 10 Julai 2014

Ramadhan memberi semangat untuk terus bersabar

12 Ramadhan 1435 Hijrah -
10 Julai 2014 

Alhamdulillah dah 11 hari kita lalui Ramadhan..mudah-mudahan momentem kita untuk mencari redha dan keampunan Allah semakin bertambah. 

Pagi semalam (hari rabu 9 Julai), Aneesah ditahan ke wad sekali lagi kerana demam. Mungkin dirinya tidak lagi terdaya bertahan melalui rawatan kimo setiap hari tanpa henti sejak seminggu yang lalu hingga ke hari ini. 

Oleh kerana sudah agak lama Aneesah tidak bermalam di hospital, dirinya membisu seribu bahasa. Aneesah kelihatan lemah dan tidak bermaya. Makan tak lalu, hanya mampu membaringkan diri sahaja.

Namun disebalik ujian yang menjengah dibulan Ramadhan ini, Ummi percaya ada hikmah yang amat besar Allah ingin beri pada Ummi. Barangkali, inilah peluang untuk Ummi tadabbur Al-Quran dengan sebaiknya tanpa ada gangguan dari mana-mana. Alhamdulillah ya Allah kerana memberiku peluang ini untuk dekat padaMu..

Semoga Aneesah cepat sembuh dan boleh menghabiskan rawatan kimo yang berbaki lagi 3 hari untuk fasa ke - 4 ini inshaaAllah. 

Sakeenah dan Sumayyah, sabarlah menanti kepulangan Ummi dan Aneesah. InshaaAllah harapnya Aneesah dapat discaj pada hari Sabtu ini..Aameen.

Dicatat oleh: Ummu Aneesah